Svenskt företag
Snabb leverans 2-5 arbetsdagar
Fri frakt över 279 kr
Betala säkert med klarna
Svenskt företag
Snabb leverans 2-5 arbetsdagar
Fri frakt över 279 kr
Betala säkert med klarna
Vi tycker det är ytterst viktigt att din personliga information hanteras korrekt. Den enda personliga datan som sparas i vårt system är sådan som används för att hantera och behandla dina ordrar. Känslig information krypteras för att det ska vara tryggt och säkert att handla på vår webbshop.
För att leverera produkter behöver vi ta vara på uppgifter som adress, namn och andra vanliga kontaktuppgifter. Detta är främst för att leveransen ska kunna ske så att du som kund får dina produkter som du har betalat för. Dina uppgifter är dock skyddade hos oss och nedan står det i detalj hur dessa är skyddade.
Samtliga köp sker genom olika betalningstjänster varpå dessa agerar som tredjepart i köpprocessen. Tredejepartstjänsterna hanterar fullständigt infrastrukturen av transaktionerna och ser till att dina betalningsuppgifter är krypterade för att skydda dig.
Nedan kan läsa mer om sekretesspolicyn hos respektive betalningstjänst som vi erbjuder och hur de skyddar din information.
Stripe: https://stripe.com/en-se/privacy.
Klarna: https://www.klarna.com/international/privacy-policy/
Paypal: https://www.paypal.com/myaccount/privacy/privacyhubOm en retur har skett måste vi då identifiera dig med hjälp av beställningsnumret som skrivs på orderbekräftelsen för att hantera återbetalningen rätt. Detta är för att utföra returen på ett korrekt och säkert sätt för att förhindra förvirringar mellan olika parter. Läs mer under returpolicyn för en mer genomgående beskrivning.
Vi rekommenderar kunden till att skapa ett konto för att shoppa så hen kan ta del av smidiga funktioner såsom köpeshistorik och dylikt. Det är förövrigt möjligt för kunden att bli medlem på hemsidan via Facebook eller Google.
När en kund skapar en order i vårt system sparas detta inom inköpshistoriken. Syftet med denna historik är att hålla koll på statistik av alla inköp men också för att sedan kunna utföra ev. returer korrekt och säkert.
Vi använder ovanstående delar för att identifiera och förebygga bedrägerier. Detta är för att skydda verksamheten men också skydda våra kunder från att känna sig osäkra kring informationen som används/registreras. Vi på Swefrix respekterar våra kunder ytterst och strävar efter att upprätthålla en säker handel mellan oss och kunden.
På swefrix varken säljer vi eller överger några uppgifter om dig som kund. Då vi själva är kunder i andra miljöer förstår vi hur viktigt det är att känna sig trygg när man delar sina uppgifter. Stripe åtar sig att skydda din information så att du kan känna dig bekväm med att genomföra en betalning.
Som vilket bolag som helst använder Swefrix sig utav annonsering via nätet, därför kan du se våra annonser när du besöker andra webbplatser eller appar. Främst kommer annonseringen ske via tredje parter vilket innebär att våra annonser kan poppa upp på din skärm beroende på vad du tidigare har sökt på.
För tillfället sker försäljningen av Swefrix produkter inom Sveriges gränser.
Om du är missnöjd eller inte vill vara deltagen i Swefrix får du gärna kontakta vår kundtjänst så kan vi avsluta ditt konto och radera dess uppgifter om dig. Enligt lag är vi dock skyldiga att bibehålla vissa uppgifter om dig som kund även om du har bett oss att ta bort de. Exempelvis är vi skyldiga att spara samtliga kvitton i sju år för att uppfylla juridiska krav.
Baserat på faktumet att vi inte har kontroll över tredje parts webbsidor tar vi inte ansvar för innehållet, processen eller liknande. Dessa länkar används endast för kundens skull för att t.ex. hantera transaktioner eller data. Tjänsterna är i sin tur ansvariga för att se till att de uppfyller sina förpliktelser.
Våra leveranser sker via Postnord och vi är välmedvetna om att försenade leveranser kan vara frustrerande. Vi arbetar därför efter att skicka din leverans så snart som möjligt. Det kan ev. uppstå dröjsmål på leveranser av olika skäl som dåligt väder, logistikproblem, förseningar från leverantör eller liknande. Leveransen kommer vara spårbar fr.o.m. att vi skickat produkten så att du kan hålla koll på processen.
Vi har rätt i att ändra användarvillkoren, sekretess och returpolicy när det behövs genom att publicera dessa ändringar online utan att ha skyldighet till att meddela kunderna först. Du som kund är därför ansvarig att regelbundet kontrollera informationen som skrivs i användarvillkoren, sekretess och returpolicy för att hålla dig uppdaterad. Alla ändringar sker online och kommer därför att synas direkt på https://www.swefrix.com/policy. Detta intygar att du har accepterat ändringar av användarvillkor, sekretess och returpolicy som sker efter publicering/uppdatering om du fortsätter att använda denna webbsida.
Maila oss med information om din retur så skickar vi adressuppgifter. Kunden står för returkostnaden förutom när det gäller en reklamation i detta fallet skickar vi en retursedel och då är returen givetvis kostnadsfri.
Det är väldigt viktigt att du skickar tillbaka produkterna i samma skick som du tog emot dem i, dvs i säkert förvar och oanvända. Använd samma förpackning som du tog emot produkterna i (om möjligt).
Leveransadressen finns i retursedeln som skickas via mail på begäran.
Pengarna betalas till kontot du betalade med och du får tillbaka pengarna inom 14 arbetsdagar fr.o.m. dagen vi tagit emot din retur. Kontakta oss om det skulle uppstå ett ev. dröjsmål så hjälper vi dig spåra returtransaktionen via våra tredjepartsleverantörer.
Om vi skulle skicka en produkt som visar sig ha något fel eller inte matchar produktbeskrivningen så kan du reklamera varan/varorna. Du reklamerar din vara genom att maila oss och uppge följande:
1) Ditt fullständiga namn och beställningsnummer.
2) Ange vilken/vilka produkter som är skadade eller felaktiga.
3) Beskriv felet/skadan och bifoga en bild på detta.
4) Avvakta med besked om din reklamation beviljats/nekats.
Om du kan bevisa felet så ersätter vi den skadade/felaktiga produkten med en felfri, både kostnads- och fraktfritt.
Läs mer om vad som exakt gäller vid reklamationer på konsumentverket.
kvittot/orderbekräftelsen har högst troligen hamnat i skräpposten om du inte hittar det i din inkorg. Maila oss om du mot förmodan inte hittar verifikationen i skräpposten så skickar vi en ny kopia.
This will close in 0 seconds